Јапонските производители на автомобили Honda и Nissan ги објавија плановите за спојување, што ќе ги направи трета по големина компанија во светот по јапонската Toyota и германскиот Volkswagen (VW).
Двете компании објавија дека денеска потпишале меморандум за разбирање, а за интеграција во заедничката компанија се согласи и помладиот партнер на Нисан, Мицубиши Моторс.
Најавеното спојување на две јапонски компании е одраз на светскиот тренд во време кога автомобилската индустрија ширум светот се обидува да остане конкурентна преку консолидација.
Јапонските производители заостануваат на пазарот на електрични автомобили и сега се обидуваат да ги намалат трошоците и да го надоместат изгубеното време во периодот на транзиција од фосилни горива кон хибридни или целосно електрични возила.
Претседателот на Хонда, Тошихиро Мибе изјави дека неговата компанија и Нисан ќе се обидат да ги обединат операциите во заедничка холдинг компанија и дека Хонда првично ќе го води новиот менаџмент. Ќе бидат зачувани марките на автомобилите на двете компании.
Целта е формално да се спроведе договорот за спојување до јуни, а целиот процес да се заврши до август 2026 година. Мибе рече дека не може да зборува за финансиската рамка бидејќи формалните преговори штотуку започнале.
Мибо рече и дека сака да биде искрен и дека не може со сигурност да тврди дека нема можност да ги постигне овие цели.
Информациите за можно спојување се појавија претходно овој месец, со непотврдени извештаи дека тајванскиот производител на iPhone Foxconn има амбиции да се поврзе со Nissan, која има партнерство со француската фирма Renault и јапонскиот Mitsubishi.
Спојувањето на Honda и Nissan би создало огромен холдинг вреден повеќе од 50 милијарди долари. Сепак, дури и во случај на спојување, Toyota ќе остане најголемиот јапонски производител на автомобили со 11,5 милиони возила произведени во 2023 година.
Во 2023 година, Хонда произведе четири милиони автомобили, Нисан 3,4 милиони, а Мицубиши Моторс нешто повеќе од еден милион. Сепак, заедничката компанија би имала сила да се натпреварува со Toyota и германскиот концерн Volkswagen, со седиште во Волфсбург.
Десет европски производители се дел од групацијата VW, вклучувајќи ги, покрај самиот Фолксваген, Шкода, Ауди, Сеат, Ламборџини, Бентли, Дукати и Порше.
Тојота има технолошки партнерство со јапонските производители на автомобили Mazda и Subaru.
Nissan, Honda и Mitsubishi претходно оваа година најавија дека ќе разменат компоненти за производство на електрични возила, како што се батерии, и ќе соработуваат за создавање софтвер за автономно возење. Нисан би можел да ја снабдува Хонда со шасија за теренци и теренци, што Хонда ги нема.
Во исто време, Nissan има долгогодишно искуство со автомобилски батерии, електрични возила и гасно-електрични хибридни автомобили, што би можело да и помогне на Honda да произведе свои електрични и хибридни автомобили.
И двете компании, сепак, неодамна имаа сериозни проблеми. Хонда по скандалот во кој директорот на компанијата беше уапсен во 2018 година за измама и злоупотреба на парите на компанијата, а годинава Нисан отпушти 9.000 работници, односно 6 отсто од вкупната работна сила и го намали глобалното производство поради финансиски загуби.