Времето на асимилација заврши и електричните автомобили почнуваат да личат повеќе на обични автомобили. Иако се вели дека се лесни за одржување и генерално се расипуваат помалку од нивните конкуренти со мотори со внатрешно согорување, постои една компонента за која се претпоставува дека никогаш нема да откаже.
Во не толку далечното минато, немаше толку многу опции за полнење гориво на автомобилот, па одлуката честопати се вртеше околу бензин или дизел. Денес, имаме повеќе опции со хибриди и наводно поедноставни електрични погони. Веројатно сте слушнале дека тие се расипуваат поретко затоа што имаат помалку подвижни делови. Да бидеме прецизни, бензинскиот мотор има околу 100, додека електричниот мотор има само четири подвижни делови. Бидејќи батеријата чини околу 40 проценти од вредноста на автомобилот, тоа е првото нешто на кое се сомневаме кога станува збор за дефекти. Сепак, постои една компонента во погонскиот склоп за која производителите не нудат толку долга гаранција како батеријата.
Точно е дека ќе заштедите на одржување, бидејќи додека возилото е под гаранција, обично само филтерот за климатизација се заменува на секои две години и се врши визуелен преглед. Сепак, се претпоставува дека електричниот мотор е компонента што никогаш нема да откаже, но може да откаже. Важно е да се запомни дека електричните мотори работат на многу високи напони – над 600 V – и генерираат многу топлина што може да ги изгори лежиштата или четкиците.

Моторите на електричните автомобили не се бесмртни. Заменувањето на истрошените лежишта кај електричниот мотор е исто толку скапо како и заменувањето на системот за вбризгување кај дизел моторот. Значи, електричните мотори не се толку докажани како моторите со внатрешно согорување, а купувачите на електрични автомобили всушност собираат вредни информации за производителите. Кај електричните мотори, не се само четкичките кои се најсклони кон дефекти; инверторот исто така може да откаже. Кога ќе се случи ова, автомобилот нема да запали кога ќе влезе во режим на „заштита“, за што ве предупредува. Инверторот не може да се поправи; се заменува целосно и чини најмалку помеѓу 1.000 и 4.000 евра.
Доколку некој од лежиштата откаже, ќе забележите тропање на електричниот мотор и потребно е да побарате техничка помош, бидејќи тоа може да предизвика проблеми со прегревање. Ова обично се означува со предупредувачко светло на контролната табла и може да предизвика оштетување на изолацијата на кабелот, губење на моќност или неможност за стартување на моторот, покрај оштетување на намотката на роторот. Друга чувствителна компонента е вратилото на роторот. Ако се избалансира поради силен удар при несреќа, ова предизвикува забрзано абење на лежиштата на моторот. Ќе го забележите ова бидејќи овој дефект се манифестира како SUS мотор, со тресење и губење на моќност. А поправката е скапа. Колку чини оваа услуга? Заменувањето на целиот електричен мотор во Volkswagen ID.4 чини помеѓу 4.000 и 8.000 евра, без да се вклучат трошоците за работна сила. Во Tesla Model 3, еден мотор чини помеѓу 2.500 и 6.000 евра; замената на гореспоменатите лежишта чини најмалку 1.500 евра, а околу 4.000 евра ако ги замените сите, а практиката е да ги замените сите.