strana.mk
  • МАКЕДОНИЈА
  • БАЛКАН
  • СВЕТ
  • ПОЛИТИКА
  • ЗАБАВА
  • БИЗНИС
  • ЕКОНОМИЈА
  • ЗДРАВЈЕ
Reading: Како Кина ја трансформираше својата автомобилска индустрија и што може Европа да научи од тоа
Сподели
Font ResizerAa
strana.mkstrana.mk
  • МАКЕДОНИЈА
  • БАЛКАН
  • СВЕТ
  • БИЗНИС
  • ЕКОНОМИЈА
  • ЗДРАВЈЕ
  • ПОЛИТИКА
  • ЗАБАВА
Заследи нѐ
strana.mk > Blog > БИЗНИС > Како Кина ја трансформираше својата автомобилска индустрија и што може Европа да научи од тоа
БИЗНИС

Како Кина ја трансформираше својата автомобилска индустрија и што може Европа да научи од тоа

Објавено January 4, 2025 11:05
strana.mk
Сподели
Сподели

Кинезите се јасен пример за огромниот потенцијал на електрифицираните автомобили. За само пет години, продажбата значително порасна. Денес Кина е најголемиот пазар во светот и најголемиот извозник на нови автомобили.

По бавниот почеток, кинеската индустрија за електрични возила се претвори во рекордно време, од глобално заостанување до светски лидер за околу пет години, покажувајќи им на другите земји како да го направат тоа.

Во 2020 година, Кина сè уште беше во раните фази на транзиција на е-мобилност, заостанувајќи зад многу други земји и региони. Во тоа време, само 5,4 отсто од автомобилскиот пазар во земјата го сочинуваа електрични автомобили.

Во тоа време, кинеската влада постави релативно неамбициозна цел дека 50 проценти од продажбата ќе бидат електрични возила до 2035 година, а дека другите 50 проценти нема да мора да бидат класични SUS модели, туку хибриди или plug-in хибриди или NEV. (возила со нова енергија). Во 2020 година, Европа исто така размислуваше да ја забрани продажбата на автомобили со внатрешно согорување до 2035 година. Сепак, Кина стапна на гасот, додека Европа продолжи да се кара.

Водечки светски извозник на автомобили

Сега, кога влеговме во 2025 година, Кина најверојатно ќе ја исполни својата цел за 2035 година една деценија порано. Состојбата е таква што до 2027 година очекуваат 45 отсто од регистрациите да бидат возила НЕВ.

Тоа е знак за тоа колку е способна Кина кога мисли на нешто, и како другите земји целосно не успеаја да го задржат чекорот, поради споровите и отпорот од компаниите или владите кои се непријателски настроени кон технологијата. Значи, 2020 година беше пресвртница за кинеската индустрија за електрични автомобили.

Оттогаш, домашните производители почнаа да ја зголемуваат стапката на производство и стапката на квалитет, односно по една деценија паметна индустриска политика насочена кон поттикнување на домашните производители.

Ова, заедно со новите правила за емисии на гасови во Кина, за кои остатокот од светските производители на автомобили не се подготвени соодветно, доведе до презаситеност од автомобили на бензин, главно странски брендови. Далеку од барањето за промена на политиката, кинеските дилери побараа и им беше одобрен шестмесечен грејс-период за отстранување на непродадените автомобили од нивните места и бараа од производителите на автомобили да работат побрзо. Како резултат на овој начин на размислување, Кина стана водечки светски извозник на автомобили во 2024 година – титула што Јапонија ја држеше со децении.

Норвешка може да биде пример

Брзиот раст на продажбата на електрични возила во Кина, кои ги исполнија своите цели многу пред предвиденото, на прв поглед може да изгледа „ненормално“. Не често се случува целта да се постигне во третина од планираното време, особено кога станува збор за земја со 1,4 милијарди жители. Но, постојат и други примери на рани цели кои биле исполнети и надминати, поради што компаниите и владите во Европа треба да бидат свесни за ова и да останат флексибилни, наместо да се борат против позитивните промени.

Европа и остатокот од светот имаат многу да научат од политиките и процедурите на Кина. Да, точно е дека брендовите имаа предност со тоа што добиваа големи финансиски придонеси од владата, која на крајот ги спротивстави двата региони во вид на извозни тарифи, но дури и во Европа автомобилската индустрија е делумно субвенционирана.

Норвешка е чист пример за тоа што може да се постигне. Земјата веќе беше многу понапред од меѓународната заедница и си постави за цел да стави крај на продажбата на бензински автомобили до 2025 година. Иако некои автомобили со внатрешно согорување сè уште се продаваат, норвешкиот пазар веќе ќе биде електрифициран повеќе од 90 проценти во 2021 година, а минатата година 90 проценти би биле чисто електрични возила.

TAGGED:Европаелектрични автомобилиКинески возилаНорвешка
Сподели ја оваа статија
Email Copy Link Print
Претходна статија Андоновски: Од овој месец печатените електронски документи се признаваат како оригинални
Следна статија Николоски на свеченото пуштање на експресниот пат Страцин – Крива Паланка: Нема поубав начин да се започне Новата година, очекувам целосно да заживее источниот дел на Македонија

МОЖЕБИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА

Во повеќе градови почнува бесплатен скрининг за детектирање на болести на црниот дроб

Министерството за здравство, заедно со Хепар Центар-Битола и клиниките за гастроентерохепатологија и…

July 28, 2025
Нова студија открива: Дали стевиата може да се користи како лек за рак?

Според ново истражување, растителна замена за шеќер - стевиа, би можела да…

July 27, 2025

Владата работи на зголемување на просечната плата, најави Мицкоски

Претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, одговарајќи…

July 29, 2025

Кривична пријава за градоначалникот на Кичево – дозволил дива депонија во населена зона во градот

Полицијата поднесе кривична пријава против градоначалникот…

July 29, 2025

Како изгледа гасењето пожар со ново адаптираните возила БТР и Пинцгауер

Пожари беснеат во целиот регион. Сушното…

July 29, 2025

Идната година студентите ќе се вселуваат во домот „Кузман“, до крајот на мандатот на Владата ќе бидат реновирани сите студентски домови

Идната година ќе почне сместувањето на…

July 29, 2025

РАЗНО

БИЗНИС

Тесла продолжува да паѓа во Европа: Продажбата опадна за 44 отсто во првите два месеци

Американскиот производител на електрични автомобили минува низ оваа ситуација поради политичките изјави на својот шеф Илон Маск. Неодамнешните изјави на…

March 22, 2025
БИЗНИС

Цените на суровата нафта се искачија на околу 67,1 долари за барел

Цените на американската сурова нафта WTI (West Texas Intermediate) малку се зголемија, на околу 67,1 долари за барел, по неделниот…

July 21, 2025
БИЗНИС

Најк во големи проблеми поради царините на Трамп, ќе мора да плати милијарда долари дополнителни трошоци

Компанијата „Најк“ предвиде дека ќе мора да плати 1 милијарда долари дополнителни трошоци поради царините на Трамп. Главниот финансиски директор…

June 28, 2025
БИЗНИС

Бафет за постојаната дилема – недвижности или акции: Можете да склучите зделки вредни милијарди за пет минути

Џеки Хан присуствуваше на годишното собрание на акционерите на инвестицискиот конгломерат „Беркшир Хатавеј“ што се одржа претходно овој месец во…

May 22, 2025
strana.mk

News

  • Advertise

Technology

  • Innovate
  • Gadget
  • PC hardware
  • Review
  • Software

Health

  • Medicine
  • Children
  • Coronavirus
  • Nutrition
  • Disease

Culture

  • Stars
  • Screen
  • Culture
  • Media
  • Videos

More

  • „Вујо мајсторе“ испушти победа против Холандија
  • About Us
  • Blog
  • Blog
  • Contact
  • Contacts
  • Courses
  • Customize Interests
  • Events
  • Home
  • Member Login
    • Password Reset
    • Profile
  • My Bookmarks
  • Our teachers
  • Registration
  • Single Course
  • Strana.mk
  • Time Home
  • Time Home 2
  • Time Home 3
  • Time Home 4
  • Вреди: Законот за бранители нема да помине без да бидат вклучени припадниците од ОНА
  • Ноле: Се мачев да земам здив, веќе немам 19 години
  • Саша Поповиќ пред да умре на ќерката и купил стан за да биде поблиску до неа

Subscribe

  • Home Delivery
  • Digital Subscription
  • Games
  • Cooking

© СТРАНА.МК.  All Rights Reserved.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?