Под Балтичкото Море меѓу Данска и Германија се гради рекорден тунел, кој ќе го скрати времето на патување и ќе ги подобри врските на Скандинавија со остатокот од Европа.
Со должина од 18 километри, Fehmarnbelt ќе биде најдолгиот монтажен патен и железнички тунел во светот. Тоа е, исто така, голем подвиг на инженерството, што ќе ги види сегментите од тунелите поставени на морското дно.
Главното градилиште на проектот се наоѓа на северниот влез на тунелот, на брегот на островот Лоланд во југоисточна Данска. Објектот вклучува пристаниште и фабрика која произведува тунелски делови, наречени „елементи“. Зајакнат челик се прелива со бетон за да се направи секој елемент, долг 217 метри и широк 42 метри.
Повеќето подводни тунели, вклучително и 50 километри долгиот тунел помеѓу Обединетото Кралство и Франција – сечеа низ карпите под морското дно. Тука, наместо тоа, ќе се поврзат 90 поединечни елементи, дел по дел, како лего коцки. „Со овој проект уриваме рекорди. Потопени тунели биле изградени и порано, но никогаш во вакви размери“, изјави Хенрик Винсентсен, извршен директор на Фемерн, државната данска компанија која го гради тунелот. Со цена од околу 7,4 милијарди евра, проектот главно беше финансиран од Данска, со 1,3 милијарди евра од Европската комисија.
Тоа е еден од најголемите инфраструктурни проекти во регионот и дел од поширокиот план на ЕУ за зајакнување на патните врски низ континентот, истовремено намалувајќи ги летовите. Кога ќе биде завршено, патувањето помеѓу Родбихавн во јужна Данска и Путгартен во северна Германија ќе трае само 10 минути со автомобил или седум минути со воз, што ќе го замени 45-минутното патување со траект.
Заобиколувајќи ја западна Данска, новата железничка рута исто така ќе го преполови времето на патување меѓу Копенхаген и Хамбург од 5 на 2,5 часа и ќе обезбеди „позелена“ кратенка за товарот и патниците. „Не само што ја поврзува Данска со Германија, туку ја поврзува Скандинавија со централна Европа. Сите се победници. И со патување 160 километри помалку, ќе го намалите јаглеродот и влијанието на транспортот“, рече Винсентсен.
Тунелот ќе има пет паралелни цевки. Две за железници, две за патишта (кои имаат по две ленти во секоја насока) и коридор за одржување и итни случаи. На другиот крај, огромни челични порти го задржуваат морето.