И покрај општиот пад на регистрациите на нови автомобили во Европа за 4,4% во јуни и 0,3% во првата половина од 2025 година, најновите податоци од JATO откриваат уште поинтригантен тренд: кинеските брендови бележат невиден раст и веќе ги надминуваат некои од најголемите западни имиња во индустријата.
Во периодот јануари–јуни, продажбата на кинески брендови скокнала за 91%, достигнувајќи 347.100 продадени возила. Со тоа, тие достигнаа 5,1% пазарен удел во Европа – непосредно зад Mercedes (5,2%) и веќе пред Ford (3,8%). Вредно за внимание е што во јуни, кинеските брендови всушност го надминале Mercedes по број на регистрации.
BYD со експлозивен раст, Jaecoo и Omoda со силна поддршка
Најголем придонес кон оваа офанзива има BYD, чија продажба на електрични возила порасна за 133% во јуни, односно 143% во првата половина од 2025. Со 41.300 продадени EV возила, BYD се најде на 12. место меѓу најрегистрираните електрични марки во Европа – пред Cupra (37.400) и Ford (35.200).
Но, не се само електричните возила клучот за успехот. Plug-in хибридите на BYD, Jaecoo и Omoda исто така се покажаа како исклучително популарни. Моделот BYD Seal U дури се изедначи со Volkswagen Tiguan како најпродаван PHEV во Европа во јуни.
Пазарот се менува: Западни губитници и европски добитници
Иако дел од традиционалните европски производители забележаа пораст – како VW Group (+3%), Renault (+6%), BMW (+4%) и Ford (+6%) – други имаа значителни загуби. Tesla е меѓу најголемите губитници со пад од 33% во првите шест месеци од годината, а Stellantis забележа пад од 9%.
Интересно е што Dacia Sandero останува најпродаван автомобил во Европа со 128.800 регистрирани единици, и покрај падот од 11%. Renault Clio го следи со раст од 7% и 122.500 регистрации. Peugeot 2008, VW T-Roc, Golf и Tiguan ги заокружуваат првите шест места.
Tesla Model Y веќе не е на врвот
Некогашниот бестселер Tesla Model Y падна за 33%, со само 68.800 регистрирани примероци – недоволно дури и за влез во Топ 10. Сепак, благодарение на пролетниот фејслифт, падот во вториот квартал беше ублажен на 13%.
Од друга страна, вкупната продажба на EV возила за сите брендови порасна за 25%, достигнувајќи 1,2 милиони единици во периодот јануари–јуни. Тоа го прави овој шестмесечен период прв во историјата во кој се регистрирани над 1 милион електрични возила во Европа – и тоа во голема мера благодарение на кинеските производители.